Tuesday, June 30, 2009

Η κριση στην χώρα της Δραχμής


Οποιος ασκειται στον αυθεντικο τουρισμο ,αυτον που οργανωνεις μονος σου,ακριβως για να απολαυσεις εκ των υστερων ολες τις αρρυθμιες που ονομαζεις εξερευνηση,καλο να επισκεπτεται οπου βρει τα νομισματικα μουσεια.Υπαρχουν σχεδον παντου ,ειναι παραμελημενα,χωρις τα πολυβουα σμηνη των ομαδικων υπακουων τουριστων ,και αποκαλυπτουν πολλα.

Η Τεχερανη ειναι μια πολεοδομικη απλοτητα.Προκειται για μια γιγαντιαια πολη κτισμενη ενα επικληνη γεωγραφικο σχηματισμό σε μορφη τραπεζοειδη με μια απλη ρυθμιση.Τα μικρωτερα ορεινα ειναι η καλη παλια πολη,τα μεσα ολο το πολιτικο κυβερνητικο κεντρο ,και οσο κατηφοριζουμε συναντουμε την λαικη πληβειακη Τεχερανη.

Μια κατηφορα ειναι η Τεχερανη,οπου η ταξικοτητα αντιστοιχεί με το υψομετρικο επιπεδο.
Το νομισματικο μουσειο της Τεχερανης ειναι ενα μικρο ισογειο 1000 μετρα απο το ξενοδοχειο με το φοβερο ονομα Χωμα στα ορεινα της πολης ,αλλα εκτος απο τους δυο φυλακες του ζητημα ειναι αν το επισκεπτόνται αλλοι δεκα ημερησιως.Οι τουριστες συνωστιζονται χαμηλωτερα στο αρχαιολογικο που προσφερεται για βολτα και στο διπλανο παζαρι.

Η μεγαλυτερη εκπληξη στο νομισματικο μουσειο ειναι οτι το νομισμα της Περσιας ονομαζοταν για περιπου 1000 !!! χρονια Δραχμη.Γυριζεις τις προθηκες και βλεπεις καποια εικοσαριά τυπους Δραχμες.

Δεν ειναι δυσκολο να τις φανταστουμε τις ιστορικες συσχετήσεις ,αλλα οι μακρινοι μας γειτονες χρησιμοποιησαν τον ορο δραχμη 10 αιωνες την στιγμη που η Ελλαδα μονο 3 (ενα κλασσικό και τους δυο τελευταιους ) και μάλιστα ο όρος ειναι αυτούσιος Drachma!!Για τους λατρες των εκπλήξεων ,τις ιδιες δραχμες θα δει στις προθήκες του αρχαιολογικου χώρου Ζαρκα ,εκατονταδες χιλιομετρα ανατολικά στα νότια του Πεσαβαρ (γνωστου σημερα απο τους Ταλιμπαν)
Περσια ,η χωρα της Δραχμης
Σ αυτην την χωρα γινεται χαμος.Αν μπορουσε καποιος να την κωδικοποιησει την πολωση θα την ονομαζε ισλαμικη G700 εναντιον Ισλαμιστη Χριστοδουλου.
Ενα μετωπο με αστικη προελευση με μια αυθεντικη αντιληψη χαμενης γεννιας εναντιον ενος συντηρητικού κατεστημενου που εκτος της βιας νομιμοποιείται απο μια αγροτικη πολυδαιδαλη πληβειακη ταξη.
Τα ενθετα ολων των εφημεριδων εχουν αναλυσει το φαινομενο
Εκεινο που εντυπωσιαζει τον επισκεπτη στην Τεχερανη ειναι η δυναμικη παρουσια των νεων γυναικων.Ειναι το 60% των φοιτητων,το 35 % των εργαζομένων ,και η κοινωνικη τους παρουσια δεν εχει καμμία σχεση με το στερεοτυπο της Αφγανης η της Σαουδαραβιδας.
Φορα την μαντηλα στη μεση του κεφαλιού,εχει προσεγμενο μακιγιαζ ,και παραβιαζει βλασφημα το Dress Code με καλιτεχνικα ρεβερ στα μπλου τζην,μποτες,κοσμηματα,και ελαφριά σακιδια πλατης.
Οι νεες Ιρανες εχουν γλωσσα σωματος εργαζομενης Ευρωπαιας,κινουνται γρηγορα ανάλαφρα συχναζουν σε διαφορα καφε της ανω πολης,και στον ιδιωτικο χορο σου αραδιαζουν τα σοκιν ανεκδοτα με συχνοτητα και ικανοτητα Λαζοπουλου.
Αυτη η δυναμικη νεολαια της Τεχερανης,πρωταγωνιστει.Ενα πολυ μικρο μερος της βρισκεται εκτος Ιραν και διαπρεπει παντού.
Η Παρισα Μ (κατ’ευθείαν απο την γνωστη Παρισάτιδα του Δαρείου) ειναι τυπικη εκπρποσωπος της εξεγερσης.Ο πατερας της Αλι Μ καθηγητης Πανεπιστημιου δημοκρατικων πεποιθησεων ειχε δυσκολιες με τουν Σαχη,και εφυγε στην Γερμανια.Εκει Γνωριζει την γυναικα του ,με στην οποια εχει την φαεινη ιδεα,να γυρισουν στην Τεχερανη μετα τον Χομεινι.Οπλισμενος με τις σπουδες του γινεται κοσμητορας στο Πανεπιστημιο αλλα στην περιοδο του Πολεμου με το Ιρακ ,αρχιζει η περιπλοκη.Ο γιος του γεννημενος στην Γερμανια,παιρνει αναβολη στρατευσης για να συνεχισει τις σπουδες του και δεν παρουσιαζεται στον στρατο.Η νομοτυπη αναβολη γινεται αφορμη για να παρει να περιπεσει ο Αλι σε δυσμενεια.Ο αντιρρησιας του Σαχη ,μετατρεπεται σε αντιπαλο της επαναστασης.
Σε λιγα χρονια ο Αλι χανει την θεση του στο Πανεπιστημιο,ο γιος του χανει την υπηκοοτητα,και η μικρη Παρισσα εκτοτε πελαγοδρομεί.Με ενα απατρι αδελφο,ενα πατερα σε ιδιοτυπο περιορισμο και ενα τεραστιο θυμο.Στην τελευταια επικοινωνια μας μου περιεγραψε ενα νεο βουβο θυμο που θα εκφραστει αργοτερα με μεγαλυτερη ορμη πολυ συντομα.

Αυτο ειναι ενα ενδεικτικό βιογραφικό μιας οικογενείας που ζει την αμηχανια της προσφατης κρισης.Ενα αιτημα εκσυγχρονισμού δυτικου τυπου,που τροφοδοτειται απο οσους εχουν τις σχετικές παραστασεις (σχετικα λιγους) σε μια κοινωνια που ξεχειλιζει απο ζωη,και περιοριζεται απο ενα κλειστο πολιτικο συστημα.
Η μια χωρα της Δραχμης βραζει ,αλλα με διαφορετικο παφλασμό απο την δικια μας ετερη χωρα της Δραχμης.
Σε αυτους ο εγκλεισμός επιβαλλεται και περιοριζει μια νεολαια που γιγαντωνεται,σε μας ο εγκλεισμός ειναι η δημοκρατικη κυριαρχη επιλογή ενος εθνους μεσηλικων που μεγαλώνουν ναρικισευόμενοι.
Η χωρα με την πιο μακροχρονη χρηση της Δραχμης εχει περισσοτερες ελπιδες.............

11 comments:

μ said...

Εξαιρετικό!
Έχετε επισκεφθεί ο ίδιος την Τεχεράνη;

Nikos Lioliopoulos said...

τελικά όλες οι κοινωνιες του κόσμου ειναι ταξικές. Κια κατα παράξενο τρόπο στις πόλεις το υψόμετρο της κατοικίας ειναι ανάλογο με την τάξησ στην οποια ανοικεις!
Πολυ ομορφη η περιγραφή σου...

cynical said...

Γεια σου LLS,
πολυ ωραιο κειμενο.

Ειχα επισκεφτει το εδω ισλαμικο μουσειο πριν απο χρονια και μου ειχαν χτυπήσει στο ματι περσικα κοσμηματα του 18/19 ου αιωνα (δεν θυμαμαι) τα οποια ηταν θαρρεις απ' το παρισι. Εντελως κοσμικα, γηινα και ραφινατα.

Οι περσες ειναι προικισμενος λαος. Δεν εχουν σχεση με τους γειτονες.

Ο ιρανικος κινηματογραφος; Αριστουργημα!

Left Liberal Synthesis said...

Mano
Εχω την τυχη να εχω φιλους στην Τεχερανη που μπορω να επισκεπτομαι

Left Liberal Synthesis said...

Niko
Εσυ λοιπον στα ημιορεινα ,μας κοιτας αφ'υψηλου,τους παστωμένους της Αθήνας
Να σαι καλα!

Left Liberal Synthesis said...

Niko
Εσυ λοιπον στα ημιορεινα ,μας κοιτας αφ'υψηλου,τους παστωμένους της Αθήνας
Να σαι καλα!

Left Liberal Synthesis said...

Cynical
Ατυχως,εχω κακες σχεσεις με πιο ρεαλιστικες περιγραφές,και δεν μπορω να μεταφερω την περιτεχνη πολυμορφια της χώρας αυτής.
Τοσο η "αστικη¨" τους παράδωση (που εκφραζεται με το σινεμα Κιροσταμι,Περσεπολις κλπ)οσο και η "λαικη" με αποκορύφωμα τις μουσικές τους ειναι μοναδικές.
Δεν θα ελεγα τους γειτονες τους μη προικισμένους,αλλα οντως οι Περσες ειναι ιδιαίτεροι και αξιαγαπητοι.

Dimitris Cosmidis said...

Μπράβο για το post και γενικότερα για το blog. Πριν δύο χρόνια περίπου, η ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ είχε φιλοξενήσει σε ένα αφιέρωμα για το ΙΡΑΝ, ένα εξαιρετικό, και κάπως προφητικό για το σήμερα,κείμενο με θέμα τους δημόσιους κήπους της Τεχεράνης. Αν δεν το γνωρίζεις ήδη, στο συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Left Liberal Synthesis said...

Νεε Αγγελε
Καλως ορισες με τα καλα σου λόγια.
Δυστυχως δεν εχω δει αυτο το κειμενο,αλλα δεν εχω καμια αμφιβολία,για τις εκπλήξεις (πολλες φορες και οδυνηρές)που μπορει να εχει κανεις απο την Περσία

LeftG700 said...

Φίλε Left Liberal Synthesis,


Απο τις επισημάνσεις σου νομίζουμε λείπει μία που πιστεύουμε ότι είναι καίρια. Η νεολαία του Ιράν θέλει να καλπάσει προς αυτό από όπου οι νεολαίες της Δύσης θέλουν να δραπετεύσουν! Πόσο μεγάλη πουτάνα είναι η κυρία Ιστορία!


Τα λέμε.

Left Liberal Synthesis said...

Left g700
Ευχαριστω για την συμπληρωση.